25 Nov 1 match

Pressmeddelande 2023-03-24

24 mars 2023 11:58

IBK Dalen säger upp tränaren Mattias Hall

IBK Dalens herrlag degraderades från Svenska Superligan, efter 26 år i högstaligan. Av den anledningen söker styrelse och förening nya vägar framåt, för att så snabbt som möjligt hitta den väg som för laget tillbaka till världens bästa innebandyliga, där laget utan tvekan hör hemma.

Beslutet togs i veckan. Så här lyder beskedet från styrelsen och elitgruppen:

"Mattias Hall har varit herrlagets huvudtränare under säsongen 2022/2023. Laget har inte nått den kvalitetsnivå som föreningen kan kräva. Det största ansvaret ligger på huvudtränaren. Styrelsen har i samråd med Elitgruppen beslutat att omedelbart avsluta tränarkontraktet."

-Såklart var det här ingenting som någon önskat, varken att vi åkte ur Superligan eller att Mattias får lämna. Han är en Dalen-legend och förtjänar givetvis all respekt. Men nu när laget gör en omstart behöver laget en ny huvudtränare som visar vägen framåt. Vi jobbar redan för fullt med att lösa den biten, säger IBK Dalens ordförande Levi Bergström.

IBK Dalen styrelse